Ads 468x60px

15.6.11

Adakah SKMM Telah Membuat Kajian Sebelum Menyekat Laman Muat Turun?

Share On Facebook


Laman muat turun telah disekat oleh SKMM bermula semalam, antara laman yang disekat adalah laman muat turun popular iaitu megaupload.com, Adakah SKMM telah membuat kajian sebelum menyekat laman muat turun?

Disini aku memberikan 2 situasi mudah kesan penyekatan laman muat turun, sebelum itu perlu diingatkan laman muat turun bukan satu-satunya laman untuk muat turun video, filem dan lagu, sebaliknya digunakan oleh orang ramai untuk menghantar sesuatu fail / dokumen/ tugasan dalam saiz yang besar.

SITUASI 1 :
Jika seorang individu menggunakan laman megaupload.com sebagai laman utama membuat perkongsian maklumat / tugasan dalam hal pekerjaan. Individu A yang sedang berada di Amerika menghantar maklumat kerja (penting) kepada Individu B yang sedang berada di Malaysia melalui laman megaupload.com (pakej perkhidmatan premium - berbayar), bagaimanakah Individu B ingin menerima maklumat/ tugasan tersebut?
jika anda ingin menjawab "pakailah laman lain", itu bukan sesuatu yang bijak kerana hak pengguna untuk memilih khidmat terbaik.

SITUASI 2 :
Jika Individu telah membeli pakej perkhidmatan premium (berbayar) secara sah untuk penggunaan selama 2 tahun dengan nilai rm300, apakah yang akan diterima oleh individu tersebut ? KERUGIAN?

Adakah SKMM telah mengkaji 2 situasi ini sebelum menyekat laman muat turun?



3 Komen:

Goblogz said...

pk pkai lutut

Anonymous said...

betol betol betol.sape yg langgan premium tu ape lagi,pergi mintak balik duit.hehe

longman said...

kecik2 taknak mampus bila besar menyusahkan org..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...